گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

  • ۰
  • ۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: «ساخت و سازها باید از دست سوداگران مسکن خارج و به دست افرادی که صلاحیت دارند سپرده شود.»

مسکن

مسکن طی ۲۷ ماه گذشته ۲۰۵ درصد رشد قیمت داشته که هشت درصد بالاتر از قیمت روز دلار است.  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مجمع نظام مهندسی کشور، در ارتباط با ساخت و ساز و خریدوفروش مسکن به نکات زیر اشاره کرد:


  • جامعه مهندسان کشور باید با فعالیت حداکثری شرایط را برای سوداگران مسکن و کسانی که منابع ملی را به دام انداخته‌اند، سخت کند.
  •  ساخت و سازها در کشور باید به دست افرادی که صلاحیت ساخت و ساز دارند سپرده شود.
  •  اکنون خانه‌های زیادی توسط سود جویان و سازندگان غیر ‎حرفه‎ای ساخته شده است که بسیار گران بوده و اصلاً قرار نیست وارد بازار مصرف شوند.

مسکن

وی از مهندسان خواست تا ساخت و سازها در تحقق برنامه دولت، یعنی خانه‌دار شدن قشر متوسط جامعه، انجام شود.

محمد اسلامی ادامه دادافزود:شرایط و التهاب‌هایی که اکنون در بازار مسکن وجود دارد، خارج از حوزه مسکن و برای نخستین بار از نوسان‌های نرخ ارز نشئت گرفته است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود مسکن برای جامعه هدف تصریح کرد: برنامه اقدام ملی دولت در همین جهت و برای تأمین نیاز مسکن مصرف‌کننده واقعی دیده شده است و جامعه مهندسان می‌تواند به این طرح کمک بزرگی کندو نقش مهمی در رونق تولید داشته باشد.

وزیر راه همچنین به نقش رونق ساخت و ساز در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: اکنون بیشتر کارگران ما در حوزه ساخت و ساز نیروهای غیر ایرانی است و ما نیروی کار ماهر نداریم.

وی افزود: در شهرهای بزرگ هم مثل تهران همین وضعیت حاکم است و لازم است با تربیت نیروی انسانی ماهر،ساخت مسکن در کشور را با کارگران ایرانی ادامه دهیم.

این گزارش حاکی است ؛ دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به گرانی های یک سال اخیر قیمت مسکن، گفته است: متوسط هزینه ساخت یک مترمربع واحد مسکونی به حدود ۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین بخوانید:

تحلیل بازار مسکن ؛ پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از آینده مسکن

قیمت مسکن در تابستان 98

کدام خانه ‌ها مشمول مالیات بر اجاره می‌شوند؟

آخرین آمار خرید و فروش مسکن ، افت 49 درصدی معاملات

طرح ملی مسکن اجرایی شد، ساخت و ساز در زمین‌های دولتی

  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • زهرا دری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی