گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز شده و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است.

گراند کانیون

گراند کانیون یک پل شیشه‎ای تماشایی و دیدنی به شکل نعل اسب است که 1200 متر از سطح زمین فاصله دارد. ارتفاعی بسیار زیاد و دلهره‎آور که بالای رودخانه کلرادو و لبه دره گراند کانیون ایالت آریزونای آمریکا ساخته شده است. لبه این آسمان‎نَوَرد شیشه‎ای، 20 متر فاصله افقی از کناره زمین دارد.

معماری گراند کانیون

 دیواره‎ها و کف گراندکانیون از جنس شیشه است که ضخامتی 10 سانتی‎متری دارد. سازه این بنا می‎تواند در مقابل وزش بادهای خشمگین با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، مقاومت کند.

این پل زیبا می‎تواند زلزله‎های 8 ریشتری را ضربه‎فنی کند و خم به ابرو نیاورد. همچنین، استحکام زیاد آن باعث امنیت مردم در زمان راه رفتن بر روی این آسمان‎نورد شده است.

در واقع گراندکانیون آریزونا می‎تواند 7000 کیلوگرم را تحمل کند، چیزی نزدیک به راه رفتن هم‎زمان 800 آدم که هرکدام 80 کیلوگرم وزن داشته باشند. البته فقط به 120 نفر اجازه گردش هم‎زمان بر روی پل داده می‎شود.

گراند کانیون

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است. امکانات تفریحی دیگری مانند: سینما تئاتر، فروشگاه، سالن تشریفات، رستوران با فضای باز و موزه هم برای بازدیدکنندگان میلیونی آن وجود دارد. گفته می‎شود برنامه‎هایی نظیر جشن ازدواج نیز در این مکان دیدنی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید :

افزایش وام مسکن دردی از مردم دوا نمی‎کند

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

داده‌های اولیه سامانه معاملات املاک ایران، حاکی از فروش بیش از شش هزار و ۶۰۰ آپارتمان مسکونی طی ۲۳ روز نخست اردیبهشت‌ماه در تهران است.

قیمت روز آپارتمان

قیمت روز آپارتمان در منطقه 6 تهران با توجه به آمار ثبت شده در سامانه اطلاعات املاک تهران، در این مطلب بررسی می‎شود. منطقه 6 تهران شامل یوسف آباد، آرژانتین، ساعی، کشاورز، نصرت، کریم خان، امیرآباد و بهجت آباد می‎شود.

داده‌های اولیه سامانه معاملات املاک ایران حاکی از فروش بیش از شش هزار و ۶۰۰ آپارتمان مسکونی طی ۲۳ روز نخست اردیبهشت‌ماه در تهران است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، قیمت روز آپارتمان برای خرید در تهران و در منطقه 6 آن به شرح زیر است:

قیمت روز آپارتمان

در سایت شهرداری منطقه 6 تهران آمده است:

منطقه 6 از لحاظ هندسی و از نظر جغرافیایی در مرکز شهر تهران قرار گرفته است. از سوی دیگر، به لحاظ موقعیت و هم‎جواری با مرکز ثقل قدیمی شهر، تحت تأثیر اقداماتی که پهلوی اول در خصوص توسعه تهران انجام داد، از دهه 40 یکی از نقاط مرکزی و مهم پایتخت شد.

وسعت این منطقه  2137.9 هکتار است و از چهار جهت غرب، شرق، شمال و جنوب به ترتیب به وسیله بزرگراه‎های چمران، مدرس، همت و محور انقلاب- آزادی احاطه شده است. همچنین، بیش از 30 درصد از ساختمان‌های حکومتی و ‎دولتی، نهادها و بانک‌های دولتی یا خصوصی و ارگان‌های اصلی کشوری را در خود جای داده است. به عبارت دیگر، مغز متفکر حکومتی، سیستم تصمیم‌سازی، مدیریت دولتی و همچنین موتور نظام بازرگانی‎ و اقتصادی نوین تهران، در منطقه شش قرار دارند. مجموعه عوامل گفته شده و داشتن شبکه دسترسی و حمل و نقل شهری ویژه آن (تنوع بزرگراه‎های شهری و دسترسی‎های محله‌ای)، برای این منطقه، نوعی مزیت نسبی محسوب می‎شود.

با هم جدول دوم قیمت روز آپارتمان در منطقه 6 تهران را مرور می‎کنیم:

قیمت روز آپارتمان

بیشتر بخوانید :

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن

خرید خانه وام دار

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

خرید خانه وام دار

خرید خانه وام دار در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی ایران، می‎تواند راهکار خوبی برای خانه دار شدن باشد. اما دانستن چند نکته قبل از خرید این‎گونه خانه‎ها، به انتخاب و خرید ما کمک می‎کند.

خانه وام دار یعنی چه؟

مالک آپارتمان، برای ساخت خانه خود وام مسکن گرفته است و بعد از پایان کار، با فروختن خانه به کسی مثل ما، وام خود را با بانک تسویه می‎کند و خریدار به جای مالک اصلی، به صورت ماهانه اقساط بانک را می‎پردازد. خانه وام دار هم برای فروشنده و هم برای خریدار امتیازهایی دارد. فروشنده خانه خود را با این مزیت، راحت و سریع می‎فروشد و روی خریدار هم  فشار مالی کمتری  وارد می‎شود و پول نقد کمتری پرداخت می‎کند.

خرید خانه وام دار

همچنین امکان انتقال وام به خریدار هست. مثلاً اگر خانه ارزش 500 میلیون تومانی داشته و فروشنده 100 میلیون تومان وام گرفته باشد و 10 قسط آن را هم پرداخت کرده باشد، خریدار بقیه اقساط را پرداخت خواهد کرد.

 

چند نکته خرید خانه وام دار

  • چون سند رسمی ندارد، تا زمانی که وام بانک را تسویه نکنید، نمی‎توانید خانه را بفروشید.
  • اگر فروشنده یک کلاهبردار حرفه‎ای باشد، خانه شما را با دادن وکالت بلاعزل، به چند نفر دیگر هم می‎فروشد.
  • حتماً در زمان خرید خانه وام دار، آن را با شرط تسویه وام توسط فروشنده، بخرید.

بیشتر بخوانید :

گراند کانیون ، پل شیشه‎ای با 1200 متر ارتفاع! 

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

تسویه مطالبات پرونده‎هایی که از سوی بانک مسکن روی آن‎ها اقدام حقوقی صورت گرفته است، حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدهی بابت اصل تسهیلات نیز می‎توانند از از بخشودگی سود و جرائم وام مسکن استفاده کنند.

سود وام مسکن

 سود وام مسکن و جرائم آن بخشیده می‎شود؛ این موضوع مشروط به این است که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف یک میلیارد ریال بوده و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۵، به سرفصل مطالبات غیرجاری انتقال یافته باشد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین و خبرگزاری بانک مسکن، مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن، با اشاره به قانون مذکور تاکید کرد که بانک مسکن می‎تواند در صورت تسویه یکجا و نقدی باقی‎مانده از اصل تسهیلات مشتریان مشمول در چهارچوب ضوابط و اولویت‎های ابلاغ شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به بخشودگی سود وام مسکن و جرائمی که به آن تعلق می‎گیرد و  توسط دولت و بانک تأمین خواهد شد، اقدام کند.

اولویت‎های تسویه مطالبات برای بهره‎مندی از بخشودگی سود و جرائم

آزادیان، اولویت‎های تسویه مطالبات برای بهره‎مندی از بخشودگی سود و جرائم را در سه بخش توضیح داد و درباره بخش نخست، گفت: «این بخش شامل تسهیلات یارانه‎ای مورد حمایت دولت، بابت حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی و آسیب‎دیدگان ناشی از زلزله بم است که قبل از وقوع زلزله، تسهیلات دریافت کرده‎اند و تا سقف یک میلیارد ریال بدهی بابت اصل تسهیلات را شامل می‎شود.»

سود وام مسکن

وی در خصوص مورد دوم مشمولان این قانون تصریح کرد:‌ «دریافت کنندگان تسهیلات که حکم محکومیت آن‎ها به دلیل عدم بازپرداخت اقساط قطعی بوده و زندانی شده‎اند نیز مشمول اولویت‎های ابلاغی  بند (۱) قانون یاد شده، تا سقف یک میلیارد ریال قرار می‎گیرند.»

آزادیان افزود: «همچنین، تسویه مطالبات پرونده‎هایی که از سوی بانک مسکن روی آن‎ها اقدام حقوقی صورت گرفته است، حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدهی، بابت اصل تسهیلات نیز در بخش سوم قرار دارند.»

 به گفته وی، بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح، برای اطلاعات بیشتر می‎توانند به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید :

معاملات مسکن تهران در روزهای اخیر

مالیات تصاعدی به کدام موجران تعلق می‎گیرد؟

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

کارشناسان اقتصادی معتقدند پرداخت تسهیلات مسکن به تناسب درآمد خانوارها و قدرت بازپرداخت آن‎ها، جز تشدید شکاف طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه، نتیجه‌ای ندارد.

بانک

در شرایطی که میانگین قیمت مسکن در فروردین ماه امسال با رشد ۱۰۴ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل، به ۱۱.۴ میلیون تومان برای یک مترمربع واحد مسکونی رسیده، اولین راه حلی که به ذهن مسئولان می‌رسد تغییر در شرایط وام خرید مسکن و افزایش سقف آن برای تحریک تقاضا در بازار مسکن است.

البته برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند: پرداخت تسهیلات مسکن به تناسب درآمد خانوارها و قدرت بازپرداخت آن‎ها، جز تشدید شکاف طبقاتی میان قشرهای مختلف جامعه، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: «در بسته جدید پیشنهاد داده‌ایم که بر اساس قدرت خرید و توان بازپرداخت افراد، سقف‌های تسهیلاتی به صورت متغیر تعیین شود و افراد بر اساس قدرت خرید و بازپرداخت اقساط بتوانند از تسهیلات متناسب با شرایط خود استفاده کنند که اجرایی شدن این پیشنهاد نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است.»

افزایش وام مسکن توان خرید مردم را افزایش نمی‎دهد

محمد اسلامی، وزیر راه‎وشهرسازی بارها مخالفت خود را با افزایش سقف وام خرید مسکن اعلام کرده است. اسلامی ۶ دی ماه سال گذشته با بیان این‎که ما در وزارت راه‎وشهرسازی هیچ‌گاه برای هیچ کار بررسی نشده‌ای تصمیم نمی‌گیریم، گفته بود: «اگر اعلام کنیم که به دنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن هستیم، خودبه‎خود قیمت مسکن افزایش می‌یابد.»

بانک

اسلامی تاکید کرده بود: «باید کاری کنیم که قدرت خرید مسکن مردم افزایش یابد و فکر نمی‌کنیم که افزایش وام مسکن به افزایش توان خرید  مردم کمک کند، زیرا وام مسکن، تورم‌زا است.»

به نظر می‌رسد تنها بانک عامل بخش مسکن، به‎عنوان بانک انحصاری پرداخت تسهیلات  خرید مسکن، در شرایط فعلی نیز با کمبود منابع روبه‎رو شده است. شهریورماه سال گذشته محمدحسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه این بانک، در گفت‎وگویی از عدم توانایی بانک مسکن برای افزایش سقف وام خرید خبر داده بود. همچنین، کسری منابع  بانک  مسکن، با وجود استفاده از منابع حاصل از اقساط بازگشتی مسکن مهر رخ داده است. منابعی که می‌توانست به خود مسکن مهر اختصاص یافته و متقاضیان این واحدها را که سال‎هااست منتظر تکمیل واحدهای خود هستند، صاحب‎خانه کند و از اجاره‎نشینی رهایی بخشد.

بیشتر بخوانید :

مالیات تصاعدی به کدام موجران تعلق می‎گیرد؟

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

وزیر راه‎وشهرسازی در ارتباط با  افزایش اجاره‎بهای دل ‎بخواهی و بی‎قانون صاحب‎خانه‎ها گفته است: «از موجرانی که سقف اجاره‎بها را رعایت نکنند، مالیاتتصاعدی گرفته می‎شود.»

مالیات

کارشناسان بازار مسکن از افزایش 10 تا 40 درصدی اجاره‎بها در سال 98 خبر می‎دهند. وزیر راه‎وشهرسازی در ارتباط با افزایش بی‎رویه اجاره‎بها، توسط صاحب‎خانه‎‎ها گفته است: «از موجرانی که سقف اجاره‎بها را رعایت نکنند، مالیات تصاعدی گرفته می‎شود.»

محمد اسلامی درباره مالیات تصاعدی موجران، گفت: «اصلاحیه‎ای را با مجلس شورای اسلامی پیگیری می‎کنیم که در صورت تصویب، چنانچه سقف اجاره‎بهای مسکن رعایت شود، مشمول معافیت مالیاتی می‎شود؛ در غیر این صورت، دریافت مالیات به صورت تصاعدی افزایش می‎یابد.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، وزیر راه‎وشهرسازی در جمع خبرنگاران، افزود: «این اصلاحیه هنوز در مرحله اجرایی نیست و در تعامل با مجلس هستیم. نکته مهم اصلاحیه این است که کاری موثر برای مستاجران انجام شود.»

مالیات موجران

وی ادامه داد: «برای اتصال سامانه مالیاتی آن نیز اقداماتی انجام دادیم و باید چند سیستم به هم متصل شود. البته مهم این است که اطلاعات دقیق وجود داشته باشد و از آن استفاده کرد.»

وزیر راه‎وشهرسازی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: «مسکن تابع شرایط عمومی و اقتصادی کشور است و تابع بخش مسکن نیست.»

اسلامی افزود: «کار مهمی که انجام می‎دهیم عرضه زمین و مشوق‎هایی است که ایجاد کردیم و علاوه بر آن، تسهیلات را برای سازندگان افزایش دادیم که قابل انتقال به خریداران است.» وی تاکید کرد: «در واقع، امکانی برای ساخت‎وساز فراهم کردیم تا مردم صاحب‎خانه شوند.»

اما نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک، درباره این موضوع معتقد است: «این‌که بگوییم اگر اجاره‌بها از یک سقف مشخص افزایش یابد، به آن مالیات تصاعدی تعلق می‌گیرد، به نظر من این کار، روشی است که تنها موجر دیده شده و مستاجر را ندیده‎ایم، چراکه برای موجر راه‌های فرار بسیاری وجود دارد.»

بیشتر بخوانید :

معاملات مسکن تهران در روزهای اخیر

مالیات تصاعدی به کدام موجران تعلق می‎گیرد؟

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

گفته می‌شود اغلب خرید و فروش‌های ثبت شده در روزهای اخیر مربوط به متقاضیان تبدیل به احسن مسکن بوده است.

معاملات

معاملات مسکن تهران در روزهای اخیر تا حدودی رونق گرفته است .

گزارش های اولیه سامانه معاملات املاک ایران؛ از فروش بیش از شش هزار و ۶۰۰ آپارتمان مسکونی طی ۲۳ روز نخست اردیبهشت‌ماه در تهران خبر می‎دهد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر اساس این گزارش‎ها بازار معاملات مسکن در اردیبهشت‎ماه قدری افزایش یافته است؛ هرچند افزایش شمار معاملات املاک در ماه میانی بهار، به هیچ‌وجه به معنای خروج بازار مسکن از رکود نیست و  حتی با پیش‎بینی  معاملات در روزهای باقی‌مانده از ماه یاد شده، بعید است که میزان ماهانه خرید و فروش ملک به بیش از ۱۰ هزار مورد برسد.

اگرچه آمارها نشان دهنده افزایش معاملات است، اما واسطه‌ها می‌گویند: همچنان عده زیادی از مراجعه‌کنندگان به بنگاه‌ها که متقاضیان مصرفی مسکن و بسیاری از آن‎ها خانه اولی هستند، از پیدا کردن  آپارتمان متناسب با بودجه خود ناتوان هستند و دست خالی بنگاه‌های ملکی را ترک می‌کنند.

این گروه از متقاضیان مسکن، به طور عمده همان کسانی هستند که موعد دریافت وام خرید مسکن آن‎ها فرارسیده است و هرچه زمان بگذرد، از بابت باقی‌ماندن نقدینگی خود در حساب صفردرصدی صندوق یکم متضرر خواهند شد، بنابراین با وجود قیمت‎های غیر منطقی موجود در بازار مسکن، هنوز بازار را ترک نکرده‎اند و مشغول جست‌وجو هستند.

به این ترتیب گفته می‌شود اغلب خرید و فروش‌های ثبت شده در روزهای اخیر، مربوط به متقاضیان تبدیل به احسن مسکن بوده است.

بیشتر بخوانید :

4 راه برای از بین بردن تلخی بادمجان

افزایش 2 برابری قیمت مسکن


  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن درباره اعلام قیمت‎های واقعی مسکن اظهار داشت: «مشکل اساسی درج قیمت در سایت‌ها نیست، زیرا تجارت الکترونیک در سایت‎ها و در دنیا نیز مرسوم است، چیزی که مشکل ایجاد می‌کند انحراف از قیمت‌های واقعی است.»

افزایش قیمت

افزایش قیمت مسکن به صورت رسمی اعلام شد. مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با بیان این‎که افزایش دو برابری قیمت مسکن در سال ۹۷ و به تبعیت از سایر شرایط اقتصادی کشور روی داد، گفت: «افزایش قیمت مسکن که به طور رسمی 104 درصد اعلام شده، نشان دهنده این است که تقریباً دو برابر افزایش قیمت را تا فروردین داشته‎ایم و این چیزی نیست که بتوان آن را رد کرد و همه این‎ها بر مبنای اتفاقاتی است که در اقتصاد کلان کشور شکل گرفته است.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین ، عباس فرهادیه درباره اعلام قیمت‎های واقعی اظهار داشت: «مشکل اساسی درج قیمت در سایت‌ها نیست، زیرا تجارت الکترونیک در سایت‎ها و در دنیا نیز مرسوم است، چیزی که مشکل ایجاد می‌کند انحراف از قیمت‌های واقعی است.»

وی با بیان این‎که جهش اتفاق افتاده در دو سه ماه اخیر باید آسیب‌شناسی شود، گفت: «وزارت راه‎وشهرسازی سامانه‌ای را تحت‌عنوان سامانه ثبت املاک و  مستغلات دارد که در اختیار همگان است. شهروندان می‌توانند آخرین معاملاتی را که انجام داده‎اند، در این سامانه مشاهده کنند.»

فرهادیه افزود: «مشاوران املاک با ثبت معامله در این سامانه، کد رهگیری دریافت کرده و قیمت‎های واقعی معامله شده را در این سامانه به منظور شفافیت ثبت خواهند کرد.»

افزایش قیمت

وی این ویژگی را مختص مشاوران املاکی دانست که پروانه دارند و گفت: «قاعده حجم مبنا که در بورس رایج است و ملاک‌ عمل قرار می‌گیرد، در مسکن نیز قابل بهره‌برداری است. برای این‎که بتوان قیمت هر واحد مسکونی را در منطقه‌ای اعلام کرد، باید تعداد قابل توجهی معامله داشت. متاسفانه در فروردین و اردیبهشت، حجم معاملات قابل توجه نبود که بتواند ملاک عمل قرار بگیرد.»

فرهادیه همچنین از برگزاری جلسات مشترک با رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد و گفت: «تقویت سامانه بازار املاک ایران (سابا) در جلسه‎ای مورد تاکید قرار گرفت.»

وی خاطرنشان کرد: «این سامانه هرچه تقویت شده و اطلاعات آن زیادتر شود، به شفافیت کمک می‌کند. یعنی مردم به صرف این‎که قیمتی در سایتی درج شده است، این تصور را نخواهند داشت که یا قیمت مسکن خودشان گران شده و یا مسکنی که می‎خواهند خریداری کنند، گران شده است؛ بلکه به قیمت واقعی رجوع خواهند داشت.»

بیشتر بخوانید :

مبلغ اجاره 20 درصد افزایش یافت

4 راه برای از بین بردن تلخی بادمجان

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

برای خریدن بادمجان به یاد داشته باشید که بادمجان قلمی و تازه، احتمال تلخ بودنش کمتر است.

بادمجان

بادمجان از خوراکی‎های خوشمزه و پرطرفدار است که خواص بسیاری دارد، مثل: کاهش استرس، کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش علائم کم‌خونی، محافظت از دستگاه گوارش، کنترل دیابت، محافظت از نوزادان در برابر نقص‌های مادرزادی و حتی جلوگیری از سرطان.

برای خریدن بادمجان به یاد داشته باشید که بادمجان قلمی و تازه، احتمال تلخ بودنش کمتر است. همچنین آن‎هایی که دانه‎های ریز و هم‎رنگ گوشت بادمجان دارند شیرین هستند و بادمجانی که دانه‎های تیره و بزرگ دارد، احتمال دارد تلخ باشد.

1. استفاده از آب‎لیمو

 بادمجان‎ها را پوست بگیرید و در کاسه‎ای پر از آب بگذارید. 2 تا 3 قاشق آب‎لیمو به آن اضافه کنید و بگذارید برای ۱۰ تا 15 دقیقه بماند. سپس آن‎ها را از کاسه بیرون آورید، فشار دهید تا آب اضافی‎شان کم شود. حالا بدون تلخی آماده هستند تا از آن‎ها در غذا استفاده کنید.

گرفتن تلخی بادمجان

2. استفاده از نمک

 به بادمجان‎های پوست کنده‎شده نمک بپاشید و بگذارید 30 دقیقه بمانند. بعد با آب بشویید و بگذارید کاملا “خشک شوند.

3. گرفتن تخم‎های بادمجان

تخم بادمجان را از گوشت آن جدا کنید تا تلخی آن از بین برود. بعد در پخت غذا از آن استفاده کنید.

4. قرار دادن آن در فریزر

بادمجان‎ها را بشویید، پوست بگیرید و حدود ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آن‎ها را از فریزر خارج کنید، بگذارید تا یخ‎شان آب شود و با فشار دادن، آب اضافی‎شان را بگیرید. سپس در غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

افزایش 2 برابری قیمت مسکن

معاملات مسکن تهران در روزهای اخیر

مبلغ اجاره 20 درصد افزایش یافت

  • زهرا دری
  • ۰
  • ۰

عقبایی گفت: «متأسفانه قانون و مرجع مشخص و خاصی برای تعیین قیمت مسکن یا تعیین مبلغ اجاره وجود ندارد.»


مبلغ اجاره

مبلغ اجاره 20 درصد افزایش یافت. نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفته است: «رشد مبلغ اجاره، امسال با توجه به نوساناتی که در بخش  خرید و فروش مسکن وجود داشته بیش از ۲۰ درصد نخواهد بود، زیرا بسیاری از مستأجران توان و ظرفیت افزایش بیش از این میزان قیمت را ندارند.»

حسام عقبایی با بیان این‎که بازار اجاره امسال به دلیل افزایش قیمت مسکن، نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده است، گفت: «مستأجران به دلیل نگرانی که بابت افزایش قیمت‌ها دارند، سعی می‌کنند پیش از ورود به فصل تابستان، تکلیف خودشان را برای تمدید قرارداد اجاره یا جابه‎جایی مشخص کنند، همین امر باعث شده است که از اوایل خرداد نسبت به جا به جایی‌های اقدام کنند.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین ، عقبایی با اشاره به این‎که نباید در بازار اجاره بر اساس هر مترمربع قیمت اجاره را مطرح کرد، گفت: «این بازار تابع قیمت مسکن است و تعیین هر مترمربع برای این بازار بی‌معنی است، بنابراین اصطلاحی که تازگی‎ها برخی از مشاوران املاک برای این حوزه تعیین کرده‌اند نادرست است.»

مبلغ اجاره

وی یادآوری کرد: «مبلغ اجاره در شهرهایی با جمعیت متوسط، ۱۰ تا ۱۵ درصد و در شهرهای کوچک زیر ۱۰ درصد افزایش یافته است.»

وی توضیح داد: «متأسفانه قانون و مرجع مشخص و خاصی برای تعیین قیمت مسکن و یا تعیین مبلغ اجاره وجود ندارد،  بنابراین نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای واحدهای مسکونی در این حوزه مطرح کنیم.»

عقبایی با اشاره به این‎که امسال تا اواخر شهریور رکود تورمی نسبی در بازار مسکن حاکم خواهد بود، گفت: «افزایش قیمت مسکن طی یک سال گذشته باعث افزایش میزان مهاجرت مردم به حاشیه و جنوب شهرها شده و این امر باعث شده که بسیاری از شهرهای کوچک و حتی واحدهای مسکن مهر خالی هم در شهرهایی مانند پرند و پردیس پُر شوند.»

عقبایی افزود: «متأسفانه قانون و مرجع مشخص و خاصی برای تعیین قیمت مسکن و یا تعیین قیمت اجاره وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید :

3 معامله خطرناک برای مشاوران املاک

غذاهای مانده را چگونه گرم کنیم؟

  • زهرا دری