گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

  • ۰
  • ۰

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز شده و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است.

گراند کانیون

گراند کانیون یک پل شیشه‎ای تماشایی و دیدنی به شکل نعل اسب است که 1200 متر از سطح زمین فاصله دارد. ارتفاعی بسیار زیاد و دلهره‎آور که بالای رودخانه کلرادو و لبه دره گراند کانیون ایالت آریزونای آمریکا ساخته شده است. لبه این آسمان‎نَوَرد شیشه‎ای، 20 متر فاصله افقی از کناره زمین دارد.

معماری گراند کانیون

 دیواره‎ها و کف گراندکانیون از جنس شیشه است که ضخامتی 10 سانتی‎متری دارد. سازه این بنا می‎تواند در مقابل وزش بادهای خشمگین با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، مقاومت کند.

این پل زیبا می‎تواند زلزله‎های 8 ریشتری را ضربه‎فنی کند و خم به ابرو نیاورد. همچنین، استحکام زیاد آن باعث امنیت مردم در زمان راه رفتن بر روی این آسمان‎نورد شده است.

در واقع گراندکانیون آریزونا می‎تواند 7000 کیلوگرم را تحمل کند، چیزی نزدیک به راه رفتن هم‎زمان 800 آدم که هرکدام 80 کیلوگرم وزن داشته باشند. البته فقط به 120 نفر اجازه گردش هم‎زمان بر روی پل داده می‎شود.

گراند کانیون

ساخت گراندکانیون در سال 2004 آغاز و مبلغ 40 میلیون دلار هزینه ساخت این معماری مدرن و شگفت‎انگیز شده است. امکانات تفریحی دیگری مانند: سینما تئاتر، فروشگاه، سالن تشریفات، رستوران با فضای باز و موزه هم برای بازدیدکنندگان میلیونی آن وجود دارد. گفته می‎شود برنامه‎هایی نظیر جشن ازدواج نیز در این مکان دیدنی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید :

افزایش وام مسکن دردی از مردم دوا نمی‎کند

بخشیده شدن جرائم و سود وام مسکن

  • ۹۸/۰۲/۳۱
  • زهرا دری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی