گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

گوناگون

در دلتا مطلب مینویسم

  • ۰
  • ۰

رقصان ترین ساختمان جهان، اکنون نماد شهر پراگ است و در سکه های طلایی که بانک ملی چک با عنوان ۱۰ قرن معماری، ضرب کرده طرحی از این خانه روی سکه‎ی نقش بسته است.

رقصان

رقصان ترین ساختمان جهان ، نماد عشق و زیبایی در پایتخت جمهوری چک ساخته و تبدیل به نماد این کشور شده است.

طراحان ساختمان رقصان( Dancing House) رقص عاشقانه یک زوج را طراحی و معماری کرده‎اند و گویی تماشاگران خود را به عشق و مهربانی دعوت می‎کنند. واکلاو هاول (Vaclav Havel) آخرین رئیس جمهور چکسلواکی و اولین رئیس جمهور چک،پیشنهاد ساخت خانه رقصان را مطرح کرد. نام دیگر این بنا ساختمان «گینگر و فرد» است. طراحان و سازندگان این عمارت، ولادو ملیونیک و فرانک گری هستند.

رقصان


این ساختمان رقصان و جالب، هم‎اکنون نماد شهر پراگ است. شایان ذکر است که طرح زیبایی از این ساختمان، روی سکه‎های طلایی‎رنگ که بانک ملی کشور چک با عنوان « ۱۰ قرن معماری چک» ضرب کرد، نقش بسته ، طرحی که نشان دهنده برتری و خاص بودن معماری این خانه است.

معماری خانه رقصان پراگ

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، این بنا روی ویرانه‎های ساختمانی در جریان بمب گذاری سال 1945 پراگ ، ساخته شده و گویی این پیام را به مردم می‎دهد که می‎توان پس از هر ویرانی باید عشق را دوباره ساخت و از نو با رقص هستی هماهنگ شد.

این ساختمان دوست‎داشتنی، تلفیقی از معماری مدرن و تاریخی است. بیشترین سبک معماری شهر پراگ سبک‎های باروک، گوتیک است، به همین دلیل، معماری مدرن و غیرسنتی خانه رقصان، اعتراض مردم پراگ را برانگیخت.

ساختمان رقصان

خانه رقصان در مجاورت رودخانه ولتوا در پراگ واقع شده است و فقط طبقه بالای آن که یک رستوران بسیار معروف است، برای عموم مردم باز است. در فضای دلنشین رستوران آن، امکان دیدن فضای دلچسب رودخانه و هماهنگ شدن با طبیعت سرسبز اطراف آن وجود دارد.

خانه رقصان، تبدیل به خانه‎ای بسیار معروف در جهان شده و یکی از مشهورترین ساختمان‎هایی است که بین سال‎های 1992-1996 ساخته شده است. امروزه این بنا به عنوان یک شگفتی معماری مدرن شناخته می شود.

همچنین بخوانید:

تبدیل خانه به اداره در کمترین زمان(+ویدئو)

پیربکران ؛ سرشار از تنوع معماری

انقلاب معماری با باغ ‎های عمودی (+ویدئو)

شمس العماره؛ آفتاب ساختمان های تهران در عصر قاجار

  • ۹۸/۰۳/۲۹
  • زهرا دری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی